راهنمای جامع دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه خشکبار و آجیل فروشی

وقتی صحبت از یک مغازه یا فروشگاه آجیل و خشکبار می شود، اولین چیزی که در ذهن تداعی می شود، یک فروشگاه با دیزاین زیبا و کاربری راحت است. باید محیطی ایجاد شود که برای عموم جذاب باشد، بنابراین باید به همه جزئیات از جمله دکوراسیونی که دلپذیر است و خریداران را مجذوب خود می کند، توجه شود.

اولین چیزی که باید در یک تجارت در صنایع غذایی به مشتریان ارائه شود نظم و تمیزی است. از آنجایی که آنها برای ارائه یک تصویر خوب به مکان اساسی هستند و رعایت همین نکات است که باعث جذب مشتری می شود.  برای این کار باید فضاهایی ایجاد کنید که به راحتی تمیز شوند و از قفسه و تجهیزاتی استفاده کنید تا همه چیز مرتب باشد.

اگر شما هم در ابتدای مسیر هستید و یا نه مغازه ایی دارید که از دکور و دیزاین آن خسته شده اید با ما همراه باشید تا در ابتدا با اهمیت و اصول درست چیدمان مغازه ها آشنا شوید و سپس نمونه های مختلفی از دیزان ها را جهت ایده گرفتن بیشتر مشاهده نمایید.

اهمیت دکوراسیون و قفسه بندی در فروشگاه های آجیل و خشکبار

دکوراسیون داخلی و دیزاین کردن فروشگاه و مغازه ها، چه کوچک و چه بزرگ در دنیای امروز جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. با رقابتی شدن فضای کسب و کارها، شاهد ایده و خلاقیت های زیادی در این زمینه بوده ایم که هر کدام سعی در جذب مشتری و فروش بیشتر داشته اند.

برای اینکه فروش بیشتری در کسب و کار خود داشته باشید، باید سازماندهی و چیدمان محصولاتی را که به نمایش می گذارید در نظر بگیرید زیرا به این ترتیب مشتریان می توانند خیلی بهتر آنها را خریداری کنند.

فروشگاه و مغازه خواربارفروشی شما تاثیر زیادی در فروش محصولات خاص خواهد داشت، بنابراین اگر می خواهید شاخص تجاری بهتری داشته باشید، باید بدانید که چگونه چیدمان خوبی در فروشگاه خود داشته باشید. قفسه بندی و ساماندهی خوب فروشگاه در کنار خدمات پرسنل و کیفیت خوب محصول باعث می شود مشتری احساس راحتی کند و در کل تجربه خرید خوبی داشته باشد.

اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه خشکبار

گفته می شود قد چشم بیشترین فروش را دارد و این در زندگی واقعی تر است، زیرا محصولاتی که در ارتفاع چشم نمایش داده می شوند بسیار بهتر از آن هایی که در بالا یا پایین آن نمایش داده می شوند به دلیل توجه بیشتر مشتری به فروش می رسند.

برای انجام یک قیاس، شما می توانید این اصول را فروشگاه خود به کار ببرید، متخصصان اصول فروش و طراحی توصیه می کنند: محصولاتی که دوست دارید زودتر به فروش برسند را در سطح چشم قرار دهید تا بلافاصله توجه مشتری را جلب کند و قبل از هر چیز دیگری به چشم بیاید. سعی کنید این جمله را در زمان طراحی و چیدمان مغازه خود، مد نظر داشته باشید. اما بیایید به اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه خشکبار برگردیم و در ادامه می توانید موارد مختلف را مطالعه نمایید.

ترکیب عملکرد و زیبایی شناسی

هنگام انتخاب قفسه و تجهیزات برای فروشگاه خود، باید دو عامل را در نظر بگیرید که عبارتند از عملکرد و زیبایی. شما باید تمامی محصولات قابل عرضه خود که شامل انواع آجیل، خشکبار، شکلات و … است را به نمایش بگذارید، اما باید این کار را با سفارشی سازی زیاد انجام دهید تا به فروشگاه خود جلوه ای منحصر به فرد بدهید.

می توانید از قفسه های چوبی یا فلزی، انواع استند آجیل ، شبه جزیره، قفسه های یک طرفه و دوطرفه، دیوارهای مدولار، ظروف، سبدها و هر صفحه نمایش دیگری که دوست دارید استفاده کنید. نکته مهم این است که رابطه خوبی بین مواد غذایی و مکان ایجاد شود.

در اینجا لازم به ذکر است که اگر فروشگاه یا مغازه شما بزرگ است، حتماً مکانی را جهت استراحت کوتاه مشتریان نیز در نظر داشته باشید، تا اگر خرید آنها طولانی شد، یا در صف صندوق برای پرداخت خسته شدند، بتوانند استراحت کوتاهی داشته باشند.

رنگ ها را انتخاب کنید

برای فروشگاه آجیل و خشکبار خود باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با یک موضوع هماهنگ باشند، که بستگی به محصولاتی دارد که قرار است به مخاطبان خود ارائه دهید.

شما می توانید از رنگ های مختلف در بخش های مختلف فروشگاه خود استفاده کنید، زیرا ممکن است رنگ های مختلف در قسمت دیوار ها غالب باشد، در حالی که رنگ هایی مانند مشکی یا قهوه ای ممکن است در قسمت های پیشخوان و پایین قفسه ها مناسب باشد.

نور ها فراموش نکنید

در هر فروشگاه مواد غذایی که چیزیر ا عرضه می کند، داشتن نور مناسب ضروری است تا مشتریان بتوانند محصولات را بهتر ببینند، اما در عین حال باید از نورهای گرم استفاده کنید که فضای دلپذیری را فراهم می کند. به‌ جای استفاده از چراغ ‌های سفید عمومی، چراغ‌ هایی با رنگ ‌های راحت انتخاب کنید و روی روشن کردن محصولات نمایش داده شده تمرکز کنید. مطمئن شوید که تمامی قسمت های فروشگاه به درستی نورپردازی شده است.

دکوراسیون دیوارها

رنگ های یکدست و نه چندان پر زرق و برق ظاهری دنج به فروشگاه شما می دهد.

در دیوارهایی که قرار نیست قفسه قرار دهید یا در قسمت‌های بالایی آن‌ها، ضروری است که تزئیناتی را در نظر بگیرید که می‌توان از آن برای محدود کردن نواحی محصولاتی که ارائه می‌دهید استفاده کرد. همچنین می توانید برخی از تصاویر یا عناصر تزئینی را قرار دهید که به شخصیت بیشتر مکان کمک می کند.

همه چیز به موضوعی بستگی دارد که فروشگاه شما قرار است داشته باشد، زیرا به این ترتیب آزادی بیشتری برای ترکیب اشیاء مختلف خواهید داشت. در مورد رنگ دیوارها می توانید آنها را به رنگ های خنثی به عنوان پایه رنگ آمیزی کنید یا اگر دکوراسیون محل اجازه می دهد می توانید کاغذ دیواری هایی با طرح اصلی قرار دهید البته به شرطی که در سبک کار باشد.

ایجاد فضایی برای جابه جایی راحت

اکثر مشتریانی که به یک فروشگاه مراجعه می‌کنند، در مورد محصولاتی که می‌خواهند بخرند، ایده‌ای در ذهن دارند، بنابراین برای ایجاد یک سازمان خوب، کاری که باید انجام دهید این است که مسیری را در داخل فروشگاه یا مغازه برنامه ‌ریزی کنید. این کار را با قرار دادن قفسه ها و استند ها به گونه ای انجام می دهید که افراد بتوانند به راحتی در فروشگاه حرکت کنند.

مطمئن شوید که مسیر طبیعی است و بین راهرو یا راهروها فضای کافی برای حرکت آسان مشتریان وجود دارد. می توانید قفسه ها را با محصولاتی که می خواهید بفروشید درست در ورودی قرار دهید تا از اولین لحظه ورود به فروشگاه دیده شوند.

فروشگاه با قفسه های در دسترس و محصولات منتخب

حتما برای شما هم پیش آمده که به یک آجیل فروشی بروید و ببینید که از تعداد راهروها، قفسه های بلند و حجم عظیمی از محصولات برای فروش اشباع شده است. به احتمال بسیار زیاد، با دیدن این همه پیشنهاد، مشتری سرگیجه داشته باشد و نتواند چیزی بخرد. بنابراین، ما معتقدیم که مهم است که در فروشگاه خوار و بار خود، محصولات را در قفسه های پایین سازماندهی کنید، حتی برای افراد کوتاه قد به راحتی قابل دسترسی باشد و آنها را به خوبی انتخاب کنید تا عرضه اضافی مانع انتخاب نشود.

قفسه بندی و طراحی مغازه آجیل و خشکبار با سنگاب و استند

به همین منظور ما برای شما یک ایده جالب تر نیز داریم. مغازه شما چون یک مغازه آجیل و خواروبارفروشی است خوب است که از صنایع دستی ظروف مسی نیز برای تزئین آن استفاده کنید، که عملاً هم تزئینی هستند و هم کاربردی. مطمئناً درون مغازه های آجیل فروشی ظروف مسی بزرگ را دیده اید که اکثراً در قسمت وسط و یا کناره ها در زیر استند ها قرار گرفته و درون آنها پر شده از آجیل های رنگارنگ. نام این ظروف سنگاب است.

 نمونه های مختلفی از سنگاب ها در بازار هستند که با مس، خاتم، فیروزه و … تزئین شده اند و نمونه جدید تر آن جزو دسته ظروف الماس تراش قرار می گیرد. با یک سرچ ساده در گوگل می توانید نمونه های مختلف آن را مشاهده نمایید. با استفاده از این ظروف قسمتی از محصولات به راحتی در دسترس مشتری قرار می گیرد.

حال که با اصول و نکات مهم طراحی دکوراسیون یک مغازه و یا فروشگاه آجیل آشنا شدید، بد نیست چند نمونه از تصاویر زیبا و کاربردی از مغازه های آجیل فروشی را در ادامه جهت ایده گرفتن مشاهده نمایید. همچنین سایت های بزرگ مانند پینترست نیز می تواند جهت ایده گرفتن مناسب باشد.

ایده های دکوراسیون داخلی خشکبار فروشی

  • ایده تزئین دکوراسیون خشکبار و آجیل فروشی
  • ایده تزئین دکوراسیون خشکبار و آجیل فروشی
  • ایده تزئین دکوراسیون خشکبار و آجیل فروشی
  • ایده تزئین دکوراسیون خشکبار و آجیل فروشی
  • ایده تزئین دکوراسیون خشکبار و آجیل فروشی
  • ایده تزئین دکوراسیون خشکبار و آجیل فروشی
  • ایده تزئین دکوراسیون خشکبار و آجیل فروشی