نقش حبوبات و آجیل ها در رشد کودکان

مقدمه

حبوبات و آجیل دارای مواد مغذی و ویتامین‌ های زیادی هستند که می ‌توانند در رشد جسمانی کودکان نقش بسیار مهمی داشته باشند. از این رو والدین سعی می‌ کنند که با قرار دادن این مواد مغذی در داخل رژیم غذایی فرزندان خود باعث رشد بهتر آن ها شوند.

اما مصرف این مواد غذایی می ‌توانند برای کودکان کمی سنگین باشند و هضم سخت آن ها در صورت مصرف بیش از اندازه کودک را با مشکل روبرو کنند. به همین خاطر حتما دقت بفرمایید که چه نوع آجیل و حبوباتی را به رژیم غذایی او اضافه می کنید. زیرا نداشتن اطلاعات کافی راجع به نوع آجیل‌ هایی که برای کودک مناسبند می تواند به دستگاه گوارش او صدمه وارد کند.

مقصود من از نوشتن این مقاله، بررسی نقش حبوبات و آجیل ها در رشد کودکان می ‌باشد. چنان چه در زمینه فروش حبوبات فعالیت می ‌کنید، تجهیزات مورد نیاز فروشگاهتان اعم از: استند حبوبات را می‌ توانید از شرکت الینا استند تهیه کنید.

چه آجیل‌ هایی برای رشد کودکان موثر ترند؟

آجیل ها با توجه به میزان مواد مغذی و آنتی اکسیدانی که در خود دارند، می توانند در رشد کودکان و هم چنین برقراری سلامت آن ها نقش مهمی داشته باشند. یکی از آجیل هایی که می ‌تواند در سلامت استخوان کودکتان موثر باشد، بادام است. چرا که شامل کلسیم زیادی می ‌باشد. وجود این ماده در بادام می ‌تواند باعث تقویت تمرکز، حافظه و هم چنین تنظیم گردش خون کودک شما شود. اگر می‌ خواهید که ماندگاری آجیل‌ هایتان بیشتر شود و تازه ‌تر بمانند، به شما توصیه می ‌کنم از استند های آجیل استفاده کنید.

آشنایی با نقش گردو در رشد کودکان:

مصرف گردو برای کودکان می‌ تواند به سوخت و ساز بدنشان و هم چنین تقویت ذهن آن ها کمک کند. علاوه بر آن قرار دادن این آجیل در رژیم غذایی سبب برقراری سلامتی در روده‌ های آن ها می ‌شود.

 مصرف فندق:

میزان پروتئین و چربی در داخل فندق بسیار بالا است. همان طور که می‌ دانید بدن با سوزاندن چربی می ‌تواند انرژی زیادی به دست آورد. چربی‌ هایی که در داخل فندق وجود دارند از نوع خوب می‌ باشند. به همین خاطر مصرف آن برای بالا بردن سطح انرژی فرزندانتان می ‌تواند مفید واقع گردد. علاوه بر آن وجود پروتئین زیاد در داخل فندق در رشد سلول‌ های بدن او نقش زیادی را ایفا می کند.

ویتامین e، منگنز، آهن و ویتامین بی از مواد دیگری هستند که در داخل فندق به مقدار زیادی وجود دارند و می‌ توانند در سیستم گوارش، ترمیم زخم، جلوگیری از ابتلا به بیماری و کم خونی کودکان موثر باشند.

نقش پسته در رشد کودک:

مصرف این آجیل می ‌تواند سبب جلوگیری از اضافه وزن در کودکان شود. چرا که بعد از خوردن آن کودک تا مدت زمان زیادی احساس سیری می ‌کند. اما این سیری کاذب بوده و باعث می ‌شود که کودک نتواند غذا های چرب و تنقلات دیگری بخورد. در نتیجه بدن او برای دریافت انرژی خود شروع به سوزاندن چربی‌ های انباشته شده در بدن او می ‌کند. این فرایند می ‌تواند به لاغر شدن کودک و حفظ تعادل وزن او کمک زیادی کند.

مصرف بادام زمینی:

بادام زمینی شامل مقدار زیادی فیبر و پروتئین می‌ باشد. بنابراین مصرف آن می ‌تواند به سوخت و ساز بدن و تشکیل سلول ‌های جدید کمک نماید. علاوه بر آن وجود فیبر در رژیم غذایی باعث حفظ وزن کودک می ‌شود. به طور کلی وجود بادام زمینی در وعده غذایی بدن را از مواد مغذی بی نیاز می کند.

استفاده از شاه بلوط:

مصرف شاه بلوط به کودک کمک می ‌کند که از بیماری ‌های گوارشی مثل: یبوست دور بماند و دستگاه گوارش او به خوبی کار کند. علاوه بر آن وجود پتاسیم و کلسیم زیاد در شاه بلوط سبب سلامت قلب کودک از طریق کاهش قند و فشار خون در او می ‌شود.

کودکان از چه سنی می‌ توانند آجیل مصرف کنند؟

با توجه به این که کودکان زیر سن پنج سال با مصرف آجیل می‌ توانند دچار خفگی شوند، بهتر است که قبل از این سن اگر قرار است به آن ها آجیلی بدهید، به صورت پوره باشد. علاوه بر آن شما می ‌توانید از مشتقات آن مثل: کره بادام زمینی و شکلات‌ های حاوی آجیل استفاده نمایید. اما همان طور که اشاره کردم در رژیم غذایی کودکان کم تر از پنج سال نباید آجیل قرار دهید.

آشنایی با حبوبات موثر در رشد کودکان:

مقدار پروتئینی که در داخل حبوبات وجود دارد بسیار بالا است و این باعث شده که حتی بتوانند جایگزین مناسبی برای گوشت به حساب بیایند. در رشد سلول ‌های بدن و ترمیم بافت‌ ها حبوبات نقش مهمی دارند و علاوه بر آن کربوهیدرات موجود در آن ها می ‌تواند باعث به وجود آمدن احساس سیری کاذب در کودک و هم چنین حفظ وزن سالم او و جلوگیری از چاقی مفرط شود. یکی از ویتامین‌ های موجود در حبوبات فولات یا همان ویتامین B9 نام دارد که این ویتامین برای رشد سلول‌ های جدید بسیار مناسب است و در نخود سبز و لوبیا سیاه به مقدار زیادی وجود دارد.

 عدس، لوبیا، نخود از مهم‌ ترین حبوباتی هستند که حتماً بایستی در رژیم غذایی کودک قرار بگیرند، تا به رشد بهتر و سریع‌ تر او کمک نمایند. اگر کودکتان از خوردن حبوبات بیزار است، بایستی آن ها را به روش‌ های خلاقانه‌ ای در رژیم غذایی او قرار دهید. مثل؛ پوره، له کرده و مخلوط با سس سالاد و غیره. اما حبوبات باید سالم و تازه باشند تا مفید واقع شوند بهترین روش برای نگهداری حبوبات ستفاده از استند خشکبار و حبوبات است.

تولید استند فروشگاهی

نتیجه گیری:

من در این مقاله سعی کردم، از حبوبات و آجیل‌ هایی صحبت کنم که قادرید برای رشد بهتر کودکانتان در رژیم غذایی آن ها قرار دهید. با توجه به این که حبوبات و آجیل ها دارای مواد مغذی زیادی از جمله: فیبر، آهن، پروتئین، کربوهیدرات و غیره هستند وجودشان در رژیم غذایی کودک همان طور که اشاره کردم، می‌ توانند به برقراری سلامت او و رشد بهتر و سریعترش کمک فراوانی کنند. علاوه بر آن چربی آن ها مفید بوده و اضافه وزنی برای کودکتان به وجود نمی آورد. بلکه به بالا رفتن سطح انرژی او کمک می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *