فساد حبوبات

آنچه شما باید درمورد فساد حبوبات بدانید

حبوبات به دلایل بسیار زیادی در بیشتر غذا ها در سراسر جهان یافت میشوند و محبوبیت آن ها بین المللی است : حبوبات بسیار خوشمزه هستند هم چنین آنها منبع عالی پروتئین و فیبر و یکی از معدود غذاهای غنی از پروتئین هستند که به طور طبیعی برای مدت طولانی نگهداری می شوند. البته احتمال خراب شدن آن ها  چه تازه ، چه خشک و چه کنسرو شده نیز وجود دارد , بنابراین خوب  است بدانید که چه علائمی نشان می دهد که آن ها فاسد شده اند و باید آنها را بیرون بریزید.  هر زمان که در مورد خراب شدن غذا صحبت می کنید ، مهم است که تفاوت بین باکتری های فساد و عوامل بیماری زا را تشخیص دهید  زیرا این دو گروه کاملاً جدا از میکروارگانیسم ها در کار هستند. کپک ها و باکتری های فساد باعث می شوند غذاهای شما خراب شود ، بوی عجیب و غریب ، خراب شدن ظاهری و گاهی اوقات رشد یک لایه لزج روی غذا از نشانه های فساد حبوبات می باشد . هنگام مشاهده این علامت ها حتی ممکن است هیچ باکتری یا قارچی درگیر نباشد. همه غذاها حاوی آنزیم های طبیعی هستند که با گذشت زمان آنها را تجزیه می کنند ، بنابراین آن ها تجزیه می شوند و به کود تبدیل می شوند.

عوامل بیماری زا مانند  مانند سالمونلا و لیستریا و .. متفاوت هستند که باعث بیماری افراد پس از استفاده از حبوبات فاسد می شوند. به دلیل اینکه قابل دیدن نیستند و بوی خاصی ندارند هم چنین مزه بدی نمیدهند بسیار خطرناک می باشند. برای جلوگیری از بیماری بر اثر خوردن این مواد باید شناخت خود را نسبت به این مواد بالا ببریم.

نشانه هایی از فساد حبوبات 

  •  مشاهده شپشک و حشره های ریز : اگر در ظرف حبوبات شپشک مشاهده کردید، وقت آن است که آن ها را دور بریزید.
  • تغییر ظاهری و مشاهده کپک : لوبیا چیتی معمولاً به رنگ بژ است. بنابراین اگر پوست آن ها لکه دار بود و لکه های تیره یا آثار قابل مشاهده ای از کپک روی آنها دیدید ، باید آنها را بریزید.
  •  بوی غیرمعمول و شدید : لوبیای خشک نباید بوی شدیدی داشته باشد. اگر هنگام باز کردن کیسه حبوبات عطر و طعم غیرمعمول و شدید حس کردید ، این نشانه قالب گیری ، تخمیر یا فضولات آفت است و نشان می دهد که وقت آن است که حبوبات فاسد را دور بریزید.

حبوبات فاسد

بهترین روش برای نگهداری حبوبات چیست؟

حبوبات خشک از ماندگاری بالایی نسبت به غذاهای طبیعی برخوردار است. تا زمانی که آنها را در یک مکان تاریک و خنک و یک ظرف کاملاً مهر و موم شده نگهداری کنید ، تقریباً برای مدت نامحدود دوام می آورند. هرچند که در طی دو سال اول بهترین طعم و مزه را می دهند.
بهترین روش برای تازه نگه داشتن حبوبات این است که آنها را در استند حبوبات در مکانی خشک و خنک در یک ظرف محکم نگه دارید. این مانع از فساد حبوبات بر اثر رطوبت و گرما میشود و از فساد زودرس حبوبات جلوگیری می کند ، بنابراین دیگر نگران فساد حبوبات نخواهید بود. اگر چندین کیسه از انواع مختلف حبوبات دارید ، ممکن است بخواهید آنها را در ظرف های جداگانه و مطمءن نگه دارید استفاده از استند های با کیفیت الینا بهترین گزینه است  به این ترتیب که شما دیگر نگران نگهداری از حبوبات خشک نیستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *