راه های تشخیص فساد آجیل

راه های تشخیص فساد آجیل

راه های تشخیص فساد آجیل

آجیل و خواص آن

هنگامی که برای تقویت انرژی و رفع گرسنگی به یک میان وعده سریع نیاز دارید ، یک مشت آجیل یا یک تکه میوه گزینه های عالی هستند.آجیل و دانه ها قطعاً مملو از پروتئین های گیاهی ، چربی های سالم و مواد مغذی ضروری هستند و باید همیشه در دسترس باشند.برای بهره مندی بیشتر از این میان وعده های سالم ، باید مواد ارگانیک و مرغوب بخرید.اما تشخیص آجیل مرغوب همیشه راه آسانی نیست.برای دریافت نکاتی در مورد خرید و نگهداری مغزها و دانه ها به مطالعه ادامه دهید.

آجیل یکی از غذاهای بسیار گرانبها است.آنها سالم ترین غذاهایی هستند که در رژیم روزانه شما گنجانده می شوند.آنها به عنوان میان وعده های غذایی عالی هستند و می توانند برای تقویت دسرها و همچنین تعدادی غذای شیرین و خوش طعم استفاده شوند.

آجیل و خواص آن

آجیل ها دارای چربی های سالم ، اشباع نشده و غیراشباع هستند که با مبارزه با سطح کلسترول بد در خون ، از قلب شما محافظت می کنند.آجیل سرشار از فیبر و پروتئین است و همچنین با گرسنگی مقابله می کند.برخی تحقیقات همچنین حاکی از آن است که آجیل می تواند باعث تنظیم خلق و خو و تیز شدن ذهن شود.بنابراین ، به راحتی می توان گفت که دوست شدن با آجیل ها برای شما خوب خواهد بود!

دیگه چی؟آجیل ها از نظر طعم عالی هستند!چه آنها را بو داده و چه خام دوست دارید ، این بسته های کوچک بسیار خوش طعم هستند.اما ، مواردی هست که باعث فساد آجیل می شود ، هرچند که دوام و ماندگاری آجیل بیشتر از میوه ها و سبزیجات است.

چگونه فساد آجیل را تشخیص دهیم

بو

معمولاً آجیل ها در شیشه ها و جعبه های محکم در مکان های خشک و خنک نگهداری می شوند تا از عمر طولانی آنها اطمینان حاصل شود.در فروشگاه ها نیز آجیل را در استند آجیل نگهداری می کنند.وقتی جعبه ای از آجیل های خوب را باز می کنید ، بویی که استشمام می کنید ، دلپذیر و اشتها آور است.آجیل های فاسد شده رایحه مشخصی دارند که شما را به یاد رنگ یا لاک ناخن می اندازد.اگر هر یک از این بوها را در جعبه آجیل و یا استند آجیل فروشگاهی خود تشخیص دهید ، احتمال فاسد بودن آنها وجود دارد.

چشیدن

اگر از روی بوی آجیل نمی توانید بفهمید که فاسد شده است یا خیر ، بهتر است طعم را امتحان کنید.یک تکه کوچک از آجیل را بخورید.طعم آجیل های فاسد ، طعم ناخوشایند ترش یا تلخی است.اگر دانه های شما به همین طعم است ، فوراً آنها را تف کنید و بقیه مواد را دور بریزید.

آجیل های کهنه یا فاسد بوی عجیبی می دهند و طعم تلخی دارند.

چگونه فساد آجیل را تشخیص دهیم

برای جلوگیری از اکسیداسیون چربی در آجیل ، بلافاصله پس از باز کردن بسته بندی ، آنها را به محفظه های محکم منتقل کنید.بیشتر آجیل ها اگر به روش مناسبی نگهداری شوند ، حدود سه تا شش ماه دوام خواهند داشت.اگر در آب و هوای مخصوصاً گرم زندگی می کنید ، می توانید آجیل خود را در یخچال نگهداری کنید.

آجیل خام بهتر است

آجیل خام بهتر از آجیل بو داده است.ماندگاری آجیل خام نسبت به انواع بو داده کمتر است ، اما اگر میخواهید از مزایای بیشتری بهره مند شوید ، آجیل خام خریداری کنید.البته برخی مطالعات نشان می دهد که اگر آجیل را در دمای واقعاً بالا تفت دهید ، مواد مغذی آن از دست می رود ، اما اگر در خانه با درجه حرارت پایین بو داده شود ، تلفات ناچیز است.

مطالعات انجام شده توسط دکتر براون نشان داد که هیچ تفاوتی در کاهش خاصیت مغزهای بو داده نسبت به مغزهای خام وجود ندارد ، وقتی که به مدت 10 دقیقه در 140 درجه سانتیگراد تفت داده می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *