تولید استند فروشگاهی

نحوه طراحی و ساخت انواع استندهای فروشگاهی

مقدمه

استندها در سال های گذشته استفاده ی زیادی در محیط های فروشگاهی داشته اند. چیدمان محصولات در انواع استندها در تصمیم مشتریان برای خرید و بازاریابی تاثیر مستقیم دارد. استندهای فروشگاهی سازه هایی هستند که علاوه بر نظم دهی به محصولات باعث جلب توجه مشتریان برای خرید محصولی خاص نیز می شوند. به دلیل طراحی و ساخت متنوع استندها برای هر گونه محصول در حجم و ابعاد مشخص می توان از آن ها استفاده کرد و در سفارش اینگونه استندها به مورد استفاده ی آن توجه زیادی می شود. در این مقاله درباره روش تولید استند فروشگاهی توضیح می دهیم.

طراحی و ساخت استند فروشگاهی

استندها با توجه به قرار دادن محصولاتی خاص در آن ها طراحی و تولید می شوند. شکل ها و اندازه های متفاوت این استندها برای قسمت های مختلف فروشگاه ها علاوه بر تبلیغ محصولی خاص باعث سهولت در خرید اجناس خواهد شد. زیرا مشتریان برای خرید هر کدام از اجناس به قسمت مشخصی از فروشگاه مراجعه می کنند. چیدمان این استندها با روش های مدرن و ایده های جذاب در طراحی و ساخت آن ها باعث شده است فروشگاه ها بیشتر از پیش نظم داشته باشند. استندها با توجه به کارایی که دارند در انواع مختلفی تولید می شوند. برای مشاهده ی انواع استند آجیل و دیگر محصولات فروشگاهی به سایت الینا مراجعه کنید.

استندهای نمایشگاهی با توجه به ابعاد محصولات و متراژ نمایشگاه تهیه می شوند. در قسمت هایی که تعداد محصولات زیاد باشد بهتر است استندها به گونه ای طراحی شوند تا بتوان در میان حجم زیادی از محصولات یک محصول و برند خاص را تشخیص داد. روش تولید استند فروشگاهی متناسب با نوع کاربری که دارند، متفاوت می باشد.

استندهای تبلیغاتی نقش موثری در فروش و معرفی محصولات دارند و به دلیل طراحی استندهای مخصوص برای آن ها اغلب در هر فروشگاهی با تصویر همان محصول از میان دیگر اجناس قابل تشخیص هستند. دکوراسیون داخلی فروشگاه با استفاده از این استندها علاوه بر زیبایی باعث تنوع بصری می شود. برای مشاهده ی استندهای تبلیغاتی و جام آجیل می توانید به قسمت محصولات در وب سایت مراجعه کنید.

استندهای فروشگاهی برای عرضه ی کالاهای مختلفی طراحی و ساخته می شوند. این استندها برای قرار دادن، نوشیدنی، نان و شیرینی، میوه و سبزیجات، غذاهای آماده و مجلات و کتاب کارایی زیادی دارند.

استند فروشگاهی

تولید استند فروشگاهی

برای طراحی انواع استند به نوع اجناس و نیاز مشتریان توجه زیادی می شود. اجناسی که حجم زیادی دارند برای قرار گرفتن در هر بخش از فروشگاه باید در استندهایی قرار بگیرند که طول و عرض مناسبی داشته باشد. اجناس کم حجم تر مانند سیگار برای استفاده باید با در حجم و اندازه ی مناسبی طراحی و بعد از آن تولید شود. برای رقابت در بازار باید فروشگاه ها به استندهایی مجهز باشند که در رنگ و شکل تمایز خوبی نسبت به نمونه های مشابه داشته باشد. این تنوع باعث تمایز فضای فروشگاه و زیبایی دکوراسیون داخلی نیز می شود. طراحی استندهای تبلیغاتی از دو جنبه مورد بررسی قرار می گیرد. برای طراحی این استندها علاوه بر نوع سازه و مقاومت آن باید به طرح گرافیکی این استندها نیز دقت کرد. برای استندهای نمایشگاهی اغلب دو مدل استند رومیزی و ایستاده طراحی و ساخته می شود. استندهایی مانند استند پلکانی برای قرار دادن محصولاتی مشابه در حجم کمتر گزینه ی مناسبی است.

اندازه استندهای فروشگاهی

طرز قرار گرفتن محصولات در استندهای فروشگاهی به شیوه های مختلفی و بر اساس نوع محصول طراحی می شود. ابعاد این محصولات در دسته های مختلفی قرار می گیرد.

استندهای رومیزی ابعاد کوچک تری دارند و فضای کمی را اشغال می کنند. محصولاتی که وزن کمتری دارد برای نمایش و عرضه در درون این استندها قرار می گیرد. ارتفاع 90 و عرض 120 برای این استندها به صورت استاندارد تولید شده است. می توان برای انواع استند، مانند استند چهار مخزن رومیزی ابعاد بیشتری را در هنگام ساخت در نظر گرفت. استندهای ایستاده بر روی زمین در ابعاد مختلفی تهیه و تولید می شوند. انواع مختلفی از استندهای ایستاده عرضه می شود که شامل، استند ایستاده فلزی، استند چوبی با ام دی اف، استند ایستاده ی کارتن پلاست، استند ایستاده ی پلکسی و استند ایستاده ی تزریقی است. استندهای دیگری مانند استندهای دیواری برای قرار دادن محصولاتی تهیه می شوند که حجم و وزن زیادی ندارند و می توان آن ها را  بر روی دیوار نیز نصب کرد. استندها را بر اساس چیدمان محصول انتخاب می کنند و انواع مختلفی از این استندها هر روزه با شکل های مختلفی طراحی می شود.

طراحی استند بر اساس نوع محصول

استندها را بر اساس نوع محصول و محل استفاده طراحی می کنند. استندها انواعی مختلفی مانند، استند آرایشی و بهداشتی، سوپرمارکت، استند لباس، استند عینک، محصولات الکترونیکی و دیگر انواع دارند. استندها را بیشتر در فروشگاه ها، کتابخانه و داروخانه ها می بینیم. استند هایی مانند استند سیگار در سوپرمارکت های کوچک به کرات دیده می شود. استندهای نمایشگاهی اطلاعات مربوط به برندهای مختلف را دارد و می توان از این اطلاعات برای انتخاب محصول استفاده کرد.

استند سیگار

نکاتی درباره ی طراحی استند

برای طراحی استند از متریال های خاصی استفاده می شود. این متریال ها باید به اندازه ای محکم باشند که بتوانند وزن انواع محصولات را تحمل کنند. نرم افزارهایی که در طراحی استند مورد استفاده قرار می گیرد شامل، اتوکد برای تهیه ی نقشه های دو بعدی و سه بعدی در اجرا و تولید است. تری دی مکس برای تهیه ی یک تصویر واقعی از استند پیش از تولید آن است و نرم افزارهای سالید ورک و کتیا برای ارزیابی تحمل وزن و ایستایی استند است.

نتیجه گیری

مکان های مختلفی برای استفاده از انواع استندها وجود دارد. هر کدام از استندها برای استفاده دارای ویژگی خاصی است که با توجه به نوع محصولات طراحی می شوند. بر اساس قرار دادن محصولات استندهای مختلفی مانند، استندهای آرایشی برای قرار دادن محصولات آرایشی و بهداشتی، استندهایی که برای دسته بندی کردن محصولات صنعتی به کار می رود، استندهای کوچکی که برای قرار دادن محصولات آرایشی و سیگارها مورد استفاده قرار می گیرند و استندهای دربسته ای که برای نگهداری آجیل و مواد غذایی و حفاظت از آن ها در برابر آلودگی ها طراحی می شوند باعث افزایش فروش می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *