نقش آجیل در بیماری آلزایمر

نقش آجیل در بیماری آلزایمر

نقش آجیل در بیماری آلزایمر

زوال عقل یک بیماری بی رحمانه است که حافظه ، قضاوت و هویت افراد را از بین می برد.متأسفانه هیچ درمانی وجود ندارد و در چند سال گذشته تعدادی از آزمایشات بالینی داروهای جدید زوال عقل با شکست روبرو شده است.

یکی از علائم بارز زوال عقل ، کاهش شناختی است.چندین تغییر در شیوه زندگی وجود دارد که ممکن است افت شناختی را کند کند ، مانند انجام فعالیت های تحریک کننده ذهنی (جدول کلمات متقاطع ، یادگیری زبان جدید) ، ورزش زیاد و حفظ رژیم غذایی سالم – به ویژه رژیم غذایی کم چرب اشباع ، کربوهیدرات های تصفیه شده و قند.

تاثیر مصرف آجیل در پیشگیری از آلزایمر

خوردن آجیل ممکن است فواید زیادی برای سلامتی شما داشته باشد.با این حال ، تعداد کمی از آنها وجود دارد که محققان آنها را برای سلامت مغز ضروری می دانند.مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است می گوید که گردو ، فندق و بادام می توانند عامل پیشگیری کننده از زوال شناختی و بیماری های عصبی مانند آلزایمر باشند.

اگر به آجیل حساسیت ندارید ، گنجاندن آنها در رژیم غذایی ممکن است مزایای تقویت مغز را برای شما به همراه داشته باشد.در اینجا برخی از حقایق اضافی وجود دارد.در ادامه همراه ما باشید و جهت اطلاع از قیمت خرید استند آجیل کلیک کنید.

تاثیر مصرف آجیل در پیشگیری از آلزایمر

  • گردو

به گفته محققان ، گردو بهترین مغز برای سلامت مغز است.به دلیل اینکه آنها دارای غلظت قابل توجهی DHA ، نوعی اسید چرب امگا 3 هستند.برخی از محققان معتقدند DHA ممکن است کلید افزایش عملکرد مغز شما و جلوگیری از افت شناختی مربوط به سن باشد.محققان همچنین می گویند که گردو و روغن گردو ممکن است استرس را کاهش دهند.

  • بادام و فندق

بادام و فندق حاوی غلظت بالایی از ویتامین E هستند ، به همین دلیل محققان معتقدند که مصرف منظم می تواند به طور بالقوه زوال شناختی را کاهش دهد.یک مطالعه گزارش می دهد که سطح بالای ویتامین E با عملکرد شناختی بهتر مرتبط است.

  • بادام زمینی

دلیل موجهی وجود دارد که معتقدیم بادام زمینی فوایدی برای مغز دارد.بادام زمینی سرشار از نیاسین است.مطالعات کمبود نیاسین را با میزان بالای زوال شناختی و آلزایمر مرتبط کرده است.همچنین تحقیقات اولیه ای انجام شده است که نشان می دهد خوردن بادام زمینی ممکن است به جلوگیری از بیماری پارکینسون کمک کند.

بادام زمینی

سایر آجیل ها مانند بادام هندی اغلب دارای فواید سلامت مغز هستند.با این حال ، مطالعات علمی کمی برای اثبات این ادعاها وجود دارد یا اصلا وجود ندارد ، بنابراین برای اطمینان باید منتظر تحقیقات بیشتر باشیم.

البته آجیل کالری بالایی دارد.بسیاری نگران هستند که مزایای اثبات شده خوردن آجیل برای سلامتی با افزایش میزان کالری دریافتی و افزایش احتمالی وزن بیشتر شود.جالب است بدانید ، مطالعات نشان داده اند افرادی که مرتباً آجیل می خورند ، وزن کمتری نسبت به همتایان خود بدون آجیل دارند.

در نهایت ، اگر مشکلات سلامتی دارید ، ممکن است برای شما جالب باشد بدانید که آجیل دارای طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی است که ضد التهاب هستند ، روده شما را تغذیه می کنند و از بیماری های قلبی ، دیابت ، سرطان و آلزایمر محافظت می کنند.

در نتیجه:

آجیل حاوی چربی های سالم ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است که برای مغز و قلب مفید است.به ویژه گردو ، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است تا عملکرد مغز را بهبود بخشد.در حقیقت ، مغزها با بهبود شناخت ، حافظه تیزتر و کاهش سرعت روانی مرتبط هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت خرید استند خشکبار کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *